Fysioterapi

Dit forløb

Ved din første konsultation vil din fysioterapeut vil starte med en grundig undersøgelse. Selve undersøgelsen vil have det formål, at finde ud af hvad der er galt og hvilken type behandling du vil have brug for. Der vil blive lavet journal og blive spurgt ind til din sygehistorie, da denne kan give mange afklarende svar i forhold til dit problem.

I samråd med din fysioterapeut sammensættes et behandlingsforløb, der tilgodeser dit problem og behov.

Vi prioriterer, at du får indsigt i grunden til dine gener, så du bedre forstår sammenhængen i behandlingen. Behandlingen kan bestå af flere forskellige behandlingsmetoder fx. manuel behandling, træningsprogram, holdningskorrektion, tapening etc.

Typer af symptomer/skader vi behandler

Vi har har mange års erfaring og dermed erfaring med mange typer af skader, sygdomme og symptomer.

Herunder er listet nogle af de gener vi behandler på klinikken. Har du spørgsmål vedr. specifikke problemstillinger, kontakt os gerne på 66 14 83 14.

• Apopleksi og følger derefter
  • Parkinson
  • Sclerose
  • Reumatologiske lidelser blandt andet RA og psoriasisgigt.
  • Nakkeproblemer – herunder discusprolaps, nakkehold, muskelspændinger, slidgigt, piskesmæld
  • Hovedproblemer – herunder migræne, hjernerystelse, svimmelhed, hovedpine og spændingshovedpine.
  • Rygproblemer – herunder lumbago, ischias, discusprolaps, scolise, sammenfald, uspecifikke rygsmerter.
  • Skulderproblemer – herunder spændinger, impingement, slimsæksbetændelse og Rotatorcuffproblemer
  • Armproblemer – herunder tennisalbue, golfalbue, karpaltunnelsyndrom, museskade.
  • Bækkenproblemer – herunder bækkenløsning, graviditetsrelaterede smerter, inkontinens.
  • Hofteproblemer – herunder slidgigt, hofteartrose, springhofte, hoftealloplastik, impingement, slimsæksbetændelse.
  • Knæproblemer – herunder knæatrose, meniskskade, korsbånd, ledbåndsskade, løberknæ, springerknæ, uspecifikke knæsmerter, osgood schlatter
  • Ankelproblemer – herunder forstuvning af ledbånd, achillessenebetændelse.
  • Fodproblemer – herunder hælspore, betændelse svangsene (fascitis plantaris)

Behandlingsformer

Udredning og diagnosticering