Fysioterapi knæ

Dit knæ skal være et stabilt led og  er et af de mest komplicerede led i kroppen. Det kan belastes op til 6 gange din kropsvægt. I gennemsnit vil knæleddet bøjes over en million gange om et år, så det er ikke underligt, at tingene kan gå galt. Langt størstedelen af knæsmerter kan hurtigt afhjælpes med den rigtige fysioterapi uden behov for smertefulde injektioner eller medicin. Fysioterapi bør prøves først, før der udføres mere aggressive procedurer, såsom kirurgi.

Knæproblemer kan enten opstå pga. en direkte problematik i knæet eller komme som symptom af en problematik fra et andet led. Der er ofte sammenhæng mellem knæproblemer og udfordringer i fod/ankel, hofte/bækken eller ryg. Hvis du har et knæproblem, anbefaler vi dig, at du bevæger dig så normalt, du kan inden for smertegrænsen. Når du bliver undersøgt, vejleder vi dig i om det er acceptabelt at fremprovokere dine smerter eller ej. Prøv at vedligeholde bevægeligheden så godt du kan, da det vil hjælpe dig til at få et bedre forløb.

Skader vi behandler i klinikken

• Skader på korsbånd og ledbånd – ACL / CL / LCL / PCL  (kirurgisk eller ikke-kirurgisk)
  • Artrose (her anbefales typisk et forløb hos vores GLA:D certificeret fysioterapeut Daniel Jakobsen)
  • Knæalloplastik