Skulderskade

Fysioterapi skulder

Når du får en skulderskade, så opstår der ofte hævelse og betændelsestilstand. Denne tilstand er ofte medvirkende til, at skulderen efterfølgende bliver ustabil, således at musklerne tæt på leddene, altså de stabiliserende muskler, sættes ud af spil og ikke fungerer og arbejder optimalt sammen.

Genoptræning og stabilitetstræning sørger for at skulderens muskler, inklusiv de vigtige stabilisatorer i skulderen samarbejder sammen igen og derved fjerner og forebygger skuldersmerter. Vores kompetente fysioterapeut tager udgangspunkt i din sygehistorie og skuldersymptomer, med det formål at få dig og din skulder tilbage til samme niveau som før skaden. Fysioterapeuten kigger individuelt på situationen omkring din skulder og tilrettelægger et skræddersyet behandlingsplan for din skulderskade.

Kontakt os på 66148314 for yderligere info eller booking af tid til undersøgelse og behandling.

Vi har mange års erfaring og uddannelse i idrætsskader, arbejdsrelaterede smerter og overbelastningsskader af skulderen. Vi kan hjælpe dig med følgende skulderproblematikker:

• Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af frossen skulder.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af impingement i skulderen (afklemningssyndrom).
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af rotatorcuff skader. (seneskader i skulderen, betændelse i skulderen, betændt slimsæk).
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af skulderen efter operation.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af ustabil skulder og stiv skulder.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af fremtrukne skuldre.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af skulderblade der vinger også kaldet Scapula Alata
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af tidligere opereret skulder.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af skuldersmerter.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af slidgigt i skulderen.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af skæve skulder.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af fiberskader og forstrækninger i skulderen.
  • Behandling, genoptræning og stabilitetstræning af udstråling ud i arm fra skulderen.