Praktisk

BESTILLING AF TID

Har du ikke været på klinikken før eller skal du bestille din første konsultation i et nyt forløb, skal du kontakte os på telefon 66 14 83 14 for en aftale.

Når du booker din første tid, vil vi spørge om følgende oplysninger:

Navn
Telefonnummer
Cpr. nummer (som bruges til at hente din henvisning)
Evt. henvisningsgrundlag.

Er du i et behandlingsforløb, er det muligt at bestille din tid online.

Parkering

Det er muligt at holde udenfor klinikken, men der er begrænset antal 1-times pladser. Husk p-skive.
Der er ligeledes mulighed for at holde ved den store p-plads ved Jagtvej overfor kollegiet til kr. 5,- i timen.

Det skal du have med

– Sygesikringskort
– Lagen eller håndklæde
– Papirer fra evt. forsikringsselskab, hvis de skal have regning tilsendt
– Betaling: enten kontant, Mobilepay eller dankort.

Åbningstider

Mandag 8.00-18.00
Tirsdag 7.00-16.00
Onsdag 7.00-18.00
Torsdag 8.00-18.00
Fredag 8.00-14.00

Dit forløb

Ved din første konsultation vil din fysioterapeut starte med en grundig undersøgelse. Selve undersøgelsen vil have det formål, at finde ud af hvad der er galt, og hvilken type behandling du vil have brug for. Der vil blive lavet journal og blive spurgt ind til din sygehistorie, da denne kan give mange afklarende svar i forhold til dit problem.

I samråd med din fysioterapeut sammensættes derefter et behandlingsforløb, der tilgodeser dit problem og behov.

Vi prioriterer, at du får indsigt i grunden til dine gener, så du bedre forstår sammenhængen i behandlingen. Behandlingen kan bestå af flere forskellige behandlingsmetoder fx. manuel behandling, træningsprogram, holdningskorrektion, tapening etc.

Priser

Med henvisning fra læge

Prisliste fysioterapi m/henvisning Pris efter tilskud Tilskud fra "danmark
Første konsultation 281,88 kr. 133,00 kr
Opfølgende konsultationer 179,23 kr 88,00 kr
Superviseret træning 59,75 kr. 30,00 kr
Holdtræning pr. person 119,49 kr. 59,00 kr
Kørselstillæg v/hjemmebehandling 67,46 kr
Udeblivelse el. for sent afbud 295,27 kr.

Uden henvisning fra læge

Prisliste privat fysioterapi Pris uden tilskud fra sundhedsforsikring Tilskud fra "danmark
Første konsultation 464,39 kr. 133,00 kr
Opfølgende konsultationer 295,27 kr 88,00 kr
Superviseret træning 55,00 kr. 30,00 kr
Holdtræning pr. person 119,49 kr. 59,00 kr
Kørselstillæg v/hjemmebehandling 112,43 kr.
Udeblivelse el. for sent afbud 295,27 kr.

Massage

Behandling Pris
Velvære Massage (25 min.) 249,00 kr.
Velvære Massage (50 min.) 480,00 kr.
Fysiomassage (25 min.) 269,00 kr

Medical Fitness

Behandling Pris
Opstart 499,00 kr.
Månedsabonnement 599,00 kr.

Løssalg

Produkt Pris
Træningselastik 50,00 kr.
Kinesiotape 60,00 kr.
Vederlagsfri behandling

Vederlagsfri fysioterapi kan efter lægehenvisning gives til børn og voksne, som opfylder en række fastsatte kriterier.
Find kriterierne: ​her

Kontakt lægen for at høre om muligheden for at få en henvisning til vederlagsfri behandling
hos en fysioterapeut.

Alle læger, eksempelvis læger på sygehuse og alment praktiserende læger, kan henvise til vederlagsfri fysioterapi.

Helbredstillægskort/Medicinkort

Er du blevet bevilget et sundhedskort / medicinkort fra din kommune, får du yderligere tilskud til behandling. Dette svarer ofte til ca. 85 % af din egen-andel.

Du betaler selv det fulde beløb af din egen-andel på klinikken, og får derefter refunderet din procentvise bevilling på kommunens borgerservice til din Nem-konto.

Sygesikring Danmark

Er du medlem af Sygesikring Danmark får du yderligere tilskud til behandling. Dette svarer til ca. 50 % af din egen-andel.

Vi indberetter tilskuddet til Sygesikring Danmark, og du vil senere få en godtgørelse tilbage på din bankkonto.

Du skal blot huske at oplyse om dit medlemskab ved første konsultation, da vi ikke automatisk får besked om dette.

Covid-19

UPDATE 06.04.21
Det er ikke påkrævet at komme med et coronapas for at modtage fysioterapi, men vi henstiller til at man selvfølgelig ikke kommer til behandling hvis man udviser tegn på Covid-19. 
Fysioterapeuterne testes 2 x ugentligt og har fortsat fokus på alle de anbefalede retningslinjer.
 
UPDATE pr. 16.12.20
Vi har netop modtaget besked fra Sundhedstyrelsen om, fysioterapi ikke er omfattet af nedlukningen fra på mandag, den 21.12.20
Klinikken er således åbent resten af året som planlagt – selvfølgelig med samme fokus på smitteforebyggelse som du er vant til at møde hos os.
 
 
Da der i denne tid er øget stigning af smittede med Covid-19 i Danmark, vil der også hos os være øget fokus på at stoppe smittespredning og derfor følger vi de nyeste retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen.
 
  • Forud for første behandling, skal du have haft telefonisk kontakt med klinikken.

  • Du skal komme lige til tiden, så vi ikke har for mange i venteværelse. Vent MEGET gerne udenfor eller i bilen, til det bliver din tid.

  • Der skal benyttes mundbind eller ansigtsvisir på klinikken
  • Sprit dine hænder når du kommer, og igen når du går.

  • Hold afstand til evt. andre venteværelset.

  • Har du symptomer på Covid-19, må du IKKE komme til din behandling. Husk du skal have været symptomfri min. 48 timer før du må komme.

  • Vi vil bære mundbind og evt. visir ved behandlingerne, og der anbefales ligeledes at I også gør det  – specielt ved behandlinger med mindre end 1 meters afstand. 

  • Alle kontaktpunkter på klinikken afsprittes løbende gennem dagen.

  • Alle flader i behandlingslokale afsprittes efter hver konsultation.

Patientinformation

Velkommen som patient hos Hunderupvejens Fysioterapi. I forbindelse med dine behandlinger her på klinikken er det nødvendigt, at vi noterer og behandler relevante oplysninger om dig.

I forbindelse med din behandling på klinikken noterer vi oplysninger om dine helbredsmæssige forhold til brug for den journalføring, som vi efter sundhedslovgivningen har pligt til at foretage. De nærmere regler findes i autorisationslovens kapitel 6 og journalbekendtgørelsen: Bekendtgørelse nr. 1090 af 28. juli 2016 om 1090 om autoriserede sundhedspersoners patientjournaler, journalføring, opbevaring, videregivelse og overdragelse m.v.

Du kan læse bekendtgørelsen her

Udover de helbredsoplysninger vi selv noterer om dig, kan vi modtage helbredsoplysninger om dig fra andre sundhedspersoner, for eksempel fra din læge, efter reglerne i sundhedslovens kapitel 9. Du kan læse bekendtgørelsen af sundhedsloven her

Oplysningerne anvendes alene til brug for en god og sikker behandling af dig og de administrative funktioner, der er forbundet hermed.

Vi har pligt til at opbevare dine oplysninger sikkert og fortroligt.

Vi kan også registrere andre oplysninger om dig til brug for afregning. Disse oplysninger noteres med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f (indtil 25. maj 2018: persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 2 og nr. 7). Du kan læse nærmere her

Vi kan også anvende dine kontaktoplysninger til brug for udsendelse af nyhedsbreve eller andre markedsføringsmæssige tiltag. I så fald indhenter vi først dit samtykke. Denne anvendelse sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a (indtil 25. maj 2018: persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 1).

Utilsigtet hændelse

Hvad er en utilsigtet hændelse?
En utilsigtet hændelse er en begivenhed, som medfører skade eller risiko for skade. En utilsigtet hændelse kan kendes ved, at man som patient eller pårørende tænker:
”Det, der skete her, burde ikke være sket. Det indebærer en risiko eller har betydning for mig eller min pårørendes behandling. Jeg vil være sikker på, at fagfolkene lærer af denne fejl, både på det aktuelle behandlingssted og generelt i sundhedsvæsenet”.

Hændelsen er utilsigtet, fordi de fagfolk, der er involveret ikke har til hensigt at skade andre. De vil tværtimod gerne have være hændelsen foruden. Utilsigtede hændelser kan ske, hvis der for eksempel er mangler i sikkerhedssystemer, problemer med teknisk udstyr og apparatur, uhensigtsmæssige forhold i tilrettelæggelse af arbejdet, misforståelser eller tab af information.

Du kan anmelde en utilsigtede hændelsevia dette link
https://stps.dk/da/laering/utilsigtede-haendelser/#

Rettigheder i forbindelse med personoplysninger

Du kan få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registreret om dig, ved at kontakte os. Efter autorisationslovens § 24 må vi ikke slette oplysninger i din journal, men hvis du mener, at der er fejl i journalen, kan du bede om, at der laves en tilføjelse. Se link hertil: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=192522

For oplysninger, der ikke er omfattet af patientjournalen, har du har ret til at få rettet eller slettet ukorrekte oplysninger. Du har også ret til at bede os om at ophøre med at behandle sådanne oplysninger om dig.
Når du er fyldt 15 år, har du som udgangspunkt ret til at få at vide, hvad der står om dig i en journal hos sundhedsvæsenet.

Videregivelse af personoplysninger

Efter sundhedsloven har vi tavshedspligt om dine helbredsmæssige og andre følsomme forhold, men hvis det er nødvendigt, kan vi udveksle dine helbredsoplysninger internt blandt vort personale.
Videregivelse af helbredsoplysninger uden for klinikken må som udgangspunkt kun ske med dit samtykke. I særlige tilfælde kan der efter reglerne i sundhedsloven ske videregivelse uden samtykke. Det vil typisk være til andre sundhedspersoner, f.eks. din egen læge. De nærmere regler herom findes i sundhedslovens kapitel 9: https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=199871#id0f8196dc-64d3-404e-981f-b 31ae4ffa873
De oplysninger vi har registreret til brug for afregning, udveksles med betalingsformidlere i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre betalingerne. Hvis din behandling helt eller delvist betales af andre end dig selv, f.eks. af din region, kommune eller af et
forsikringsselskab, vil vi også videregive oplysninger om behandlingen til den, der skal betale.

Opbevaring af personoplysninger

Din journal opbevares i det tidsrum, der er fastlagt af Styrelsen for Patientsikkerhed. Det gældende tidsrum er 5 år fra det seneste notat i journalen, jf. journalbekendtgørelsens § 15, stk. 2: ​https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=183578

I særlige tilfælde kan journalen opbevares længere.

Oplysninger til brug for afregning opbevares så længe, det er nødvendigt af hensyn til afregning og bogføring.

E-mail korrespondance mellem dig og klinikken slettes når den ikke længere er relevant og senest efter 1 år.

Klage over håndtering af personoplysninger

Klager over vores behandling af dine personoplysninger kan indgives til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K. Du kan finde nærmere oplysninger om Datatilsynet på ​www.datatilsynet.dk

Tilsyn med reglerne i sundhedslovgivningen føres af Styrelsen for Patientsikkerhed. Du finder styrelsens kontaktoplysninger på ​www.stps.dk

Patienterstatningen

Patienterstatningen behandler erstatningskrav fra patienter, der er kommet til skade i forbindelse med behandling på et hospital, hos egen læge eller som følge af bivirkninger efter et lægemiddel.

Patienterstatningen erstatter skader og dødsfald, der sker som følge af behandling, manglende behandling eller for sen behandling. De erstatter også følgerne af skadelige bivirkninger, der skyldes et lægemiddel. Patienterstatningen kan kun erstatte økonomiske tab og give godtgørelse for svie og smerte og/eller varigt mén.
Du kan se mere om patienterstatningen og anmelde skade her:
https://pebl.dk/da/soeg-erstatning

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.